Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013

Θυσιάζουν έρωτα για τρυφερότητα


«Δεν έχω να σου δώσω παλάτια και λεφτά. Εσύ αν έχεις πλούτη, εγώ έχω καρδιά» λέει το λαϊκό άσμα και φαίνεται ότι το «τραγουδούν» πια οι Ελληνίδες, καθώς εν μέσω κρίσης δεν κοιτούν το πορτοφόλι των ανδρών! Η Ελληνίδα του Μνημονίου κάνει στροφή και «επενδύει» στην τρυφερότητα που βλέπει να σβήνει. 

Ερευνα του Ανδρολογικού Ινστιτούτου και της Εταιρείας Μελέτης Ανθρώπινης Σεξουαλικότητας έδειξε ότι για περισσότερες από τις μισές γυναίκες υπερισχύει η ανάγκη για συναισθηματική πληρότητα και οικογενειακή ηρεμία στην επιλογή ερωτικού συντρόφου 
Καθόλου τυχαία, βέβαια, καθώς ισχυρό αίσθημα ανασφάλειας, που αγγίζει το 53%, με την κατάθλιψη και τη βία να έχουν φωλιάσει ή να απειλούν είτε την οικογενειακή συνοχή είτε τη σταθερή της σχέση, βιώνει η μέση Ελληνίδα.

Περισσότερες από τις μισές γυναίκες ηλικίας 18 έως 54 ετών αναγκάζονται πλέον να βάλουν σε δεύτερη μοίρα ή ακόμη και να θυσιάσουν ερωτική και κοινωνική ζωή, αποζητώντας το χαμένο αίσθημα ασφάλειας και τρυφερότητας στην οικογένεια ή τη σχέση, που έχει δώσει τη θέση του ακόμη και σε συμπεριφορές βίας, συχνά ακραίες.

Και με βάση προγενέστερες στατιστικές καταγραφές, για πρώτη φορά η μέση Ελληνίδα, απειλούμενη από την πλήρη απώλεια της συντροφικότητας, δεν δίνει την παραμικρή σημασία στην οικονομική επιφάνεια του συζύγου/συντρόφου (ποσοστό μικρότερο του 1%), χαρακτηρίζοντάς την ως «μη απαραίτητο» στοιχείο για την ασφάλεια που αποζητά!

«Αυτό που θέλουν οι γυναίκες»
 
Η πλήρης αποδόμηση των προτεραιοτήτων της Ελληνίδας στα χρόνια της κρίσης διαπιστώθηκε, μάλιστα, με ένα πρωτοποριακό στατιστικό μοντέλο επινόησης ερευνητών από το Πανεπιστήμιο Πίτσμπουργκ της Αυστρίας, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως, για τη μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς!

Το καινοτόμο αυτό μοντέλο (Customer Satisfaction Survey) βασίζεται στην «τεχνική απόσπασης της κρυφής επιθυμίας των ανθρώπων και των πραγματικά σημαντικών προτεραιοτήτων με προσωπικές συνεντεύξεις», κάτι που δεν αποτυπώνεται στα συνήθη ερωτηματολόγια. Αυτό, λοιπόν, το μοντέλο χρησιμοποιήθηκε από την ALCO για λογαριασμό του Ανδρολογικού Ινστιτούτου και της Εταιρείας Μελέτης Ανθρώπινης Σεξουαλικότητας, σε έρευνα υπό το γενικό τίτλο «Τι πραγματικά θέλουν οι γυναίκες».

Ως δείγμα αξιοποιήθηκαν οι απαντήσεις που έδωσαν 600 γυναίκες από το Λεκανοπέδιο Αττικής στη διάρκεια προσωπικών συνεντεύξεων. Καταγράφηκαν, επίσης, για περαιτέρω ανάλυση, το μορφωτικό επίπεδο, το εισόδημα, η ύπαρξη ή μη μόνιμου συντρόφου, ο τόπος διαμονής κ.λπ. Το ερωτηματολόγιο στόχευε στην αξιολόγηση των κριτηρίων με βάση τα οποία μια γυναίκα επιλέγει τον ερωτικό σύντροφο την περίοδο αυτή και τα κριτήρια αυτά είχαν χωριστεί σε τέσσερις τομείς: την οικονομική κατάσταση, την κοινωνική ζωή, την ασφάλεια που παρέχει ο σύντροφος και την ερωτική ζωή.

Εγινε, λοιπόν, για πρώτη φορά, με αυτή τη σύγχρονη μεθοδολογία, ο διαχωρισμός των κριτηρίων που δηλώνονται ως σημαντικά για την επιλογή συντρόφου από αυτά που είναι τελικώς πραγματικά.

Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά, καθώς εξήχθησαν συμπεράσματα που ανατρέπουν όσα πιστεύαμε για τις προτεραιότητες της γυναίκας. Σε σημαντικό βαθμό η έρευνα επιβεβαίωσε την ελλιπή ικανοποίηση από την ερωτική ζωή, κυρίως, όμως, ανέδειξε την καταλυτική επίδραση της οικονομικής κρίσης στις ανθρώπινες σχέσεις.

Ειδικότερα, η οικονομική κατάσταση δεν φαίνεται να παίζει ουσιαστικό ρόλο για την επιλογή συντρόφου ή τη διατήρηση της σχέσης, σε αντίθεση με τα αναμενόμενα αποτελέσματα (ποσοστό μικρότερο του 1%!).

Η κοινωνική ζωή έχει μικρή επίδραση στην επιλογή συντρόφου. Δηλώνεται ως σημαντικός τομέας από το 11% των γυναικών, κυρίως ηλικίας 18 έως 34 ετών και κατοίκων των κεντρικών προαστίων.

Η ερωτική ζωή εξακολουθεί να θεωρείται σημαντικός πυλώνας στις σχέσεις, παρουσιάζει όμως μεγάλα ελλείμματα ικανοποίησης, κυρίως λόγω μείωσης όχι μόνο της συχνότητας αλλά και της διάρκειας των ερωτικών επαφών, με νέα πτώση της ποιότητας. Τελικώς, ποσοστό 36% των γυναικών θεωρούν ότι η ερωτική ζωή έχει τον πρώτο λόγο στην επιλογή συντρόφου και στη διατήρηση της σχέσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου